Er is veel data in uw organisatie. Vele processen in uw organisatie creëren data en worden op hun beurt weer gevoed door data.
Door uw data optimaal te gebruiken, kunt u uw processen optimaliseren, juiste beslissingen nemen en uw klanten proactief bedienen. Zelfs als een ingrijpende wijziging in uw data landschap voorhanden is, zoals bijvoorbeeld een complex migratie traject, wilt u uw processen op orde houden.
Als partner met bewezen ervaring en expertise in verschillende aspecten van data, helpt Premium u graag hierbij.
Organisaties die weloverwogen beslissingen willen kunnen nemen, beseffen dat ze dat het beste kunnen doen op basis van data. Kwalitatief goede data, die uitsluitend eenduidig geïnterpreteerd kan worden, staat aan de basis van goede beslissingen. Ook op operationeel niveau, zorgt goede data voor ononderbroken processen en daarmee betere klantbeleving. Hoe krijgen en houden we onze data “goed”? Hoe kan de organisatie data driven worden op een beheersbare manier? Hoe behouden we onze data fit for purpose terwijl we een uitdagend migratie traject voor de boeg hebben?
Duidelijk is dat data eerst “goed” moet zijn. Wanneer de bedrijfsprocessen niet vloeiend lopen en verstoord worden door missende of foutieve data, kost dat uw organisatie tijd en geld. Niet alleen vanwege de tijd die nodig is om de ontstane incidenten op te lossen, maar ook omdat het de klanttevredenheid slecht beïnvloedt. Ook kan beter aan de eisen vanuit de wet- en regelgeving voldaan worden wanneer de data goed is.
Op onze Data Quality pagina kunt u lezen welke aanpak Premium hanteert om de kwaliteit van uw data te verbeteren, waarbij optioneel onze Data Quality Toolkit als hulpmiddel ingezet kan worden bij een eenmalige, of procesmatige kwaliteitsanalyse.
Merkt u dat er in uw organisatie geen goed overzicht is wie voor welke gegevens verantwoordelijk zijn? Dat cijfers in schijnbaar vergelijkbare rapporten elkaar tegenspreken? Dan wordt het tijd voor introductie van de discipline Data Management.
Met Data Management creëert u overzicht welke data waar ontstaat, hoe die transformeert en weer terecht komt in rapportages waarop besluiten genomen worden. U zorgt ervoor dat de life-cycle van uw data duidelijk wordt, wanneer data geaggregeerd kan worden en wanneer archivering/verwijdering kan plaatsvinden.
Op onze Data Management pagina kunt u meer lezen over hoe wij dit gezamenlijk in behapbare stukken kunnen aanpakken.
De kwaliteit van data is ook belangrijk wanneer u een systeem vervangt door nieuwe of bestaande systemen binnen uw organisatie. Data moet juist, consistent en volledig gemigreerd worden. Zeker wanneer het gaat om systemen die zich in een complex landschap bevinden, waar veel afhankelijkheden zijn met andere systemen. Data representeert in veel gevallen ook een monetaire waarde, zij het direct of indirect. Het is dus belangrijk om in control te blijven en dat ook aan te kunnen tonen.
Als u interesse heeft hoe onze aanpak een controleerbare migratie mogelijk maakt, kijk dan op onze Data Migration pagina. Onze Data Quality Toolkit is ook in dit geval als hulpmiddel te gebruiken.
U heeft veel data in uw organisatie en u bent van mening dat de data u kan helpen in het krijgen en behouden van een proactieve benadering van uw klanten. Welke verbanden zijn er tussen de u verlatende klanten en afhandeling van bepaalde processen? Welke machines in uw bedrijf vertonen gedrag waardoor u een uitval kunt verwachten? Een variëteit van vragen kunnen middels transparante algoritmes beantwoord worden.
Hoe Premium u kan helpen deze algoritmes te identificeren en te implementeren, kunt u lezen op ons Data Science pagina.
In een vrijblijvend kennismakingsgesprek verkennen we graag uw Data plannen en bespreken we samen waar wij waarde kunnen toevoegen. Stuur ons een mail of bel ons op 020 ‑ 717 39 77.
Als bedrijf staat u midden in de maatschappij. Een maatschappij met vaak complexe wet- en regelgeving die eisen stelt aan uw bedrijfsvoering. De toenemende regeldruk en de voortdurende wijzigingen aan wet- en regelgevingen maken het voor bedrijven steeds lastiger om aan deze regelgeving te blijven voldoen. Naast de daaraan verbonden effort, is er dan ook nog eens het kostenaspect.
Op het snijvlak van Compliance en IT heeft Premium al veel opdrachten mogen uitvoeren. We maken daarbij onderscheid tussen:
Onze ervaren collega’s weten hoe compliance onderwerpen effectief worden opgepakt en uitgevoerd. Daarbij hebben ze zowel oog voor de grote lijn als (daar waar nodig) voor details; soepel schakelend tussen de verschillende gezichtspunten en belangen van de diverse stakeholders binnen en buiten de organisatie.
Heeft u een compliance uitdaging in relatie met IT? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen om vrijblijvend van gedachten te wisselen over een succesvolle aanpak binnen uw organisatie.
Compliance met IT
Onder Compliance met IT verstaan we het inzetten van een IT oplossing om een specifiek Compliance Issue op te lossen. Voor het voldoen aan gewijzigde wet- en regelgeving is regelmatig een drastische aanpassing van de bestaande IT noodzakelijk. Het definiëren van een geschikte oplossing is een complexe legpuzzel waarbij veel interne en externe stakeholders zijn betrokken. Een trend daarbij is dat zogenaamde Regtech bedrijven standaard oplossingen aanbieden voor specifieke compliance uitdagingen. Daarbij is het niet triviaal om de oplossing te kiezen die het beste past bij uw specifieke situatie.
Op basis van onze ervaring en expertise zijn we in staat om klanten te begeleiden bij het selecteren, integreren en implementeren van dergelijke oplossing. Graag doen we dit “van kop tot staart” maar ook specifieke onderdelen kunnen we invullen. Daar gebruiken we niet alleen onze technische kennis maar ook onze ervaring met het succesvol inrichten en uitvoeren van dergelijke trajecten.
Compliance in IT
Het is een open deur maar IT is een belangrijke “asset” van de organisatie en dit belang neemt alleen maar verder toe. Voor het beschermen van deze asset worden intern spelregels opgesteld en komt er extern ook steeds meer wet- en regelgeving. Denk bijvoorbeeld aan regelgeving rondom privacy, het melden van datalekken, etc. Daarnaast hebben specifieke sectoren (zoals banken en andere financiële instellingen) te maken met externe toezichthouders die steeds fijnmaziger toezien op de interne IT compliance en op basis van bevindingen organisaties dwingen voortdurend extra maatregelen te nemen.
Het gevolg hiervan is dat er continue golven van nieuwe eisen door de IT heen rollen. Het vereist veel stuurmanskunst om het schip daarbij “recht op de golven” te houden. Vaak is externe hulp daarbij gewenst. De afgelopen jaren hebben we veel klanten hierbij mogen helpen. Onze ervaren consultants brengen daarbij niet alleen inhoudelijke expertise mee maar ook de kennis en ervaring hoe dergelijke uitdagingen het beste kunnen worden aangepakt. Van belang daarbij is met name een consistente uitwerking van de richtlijnen op basis van heldere interne centraal genomen keuzes. Dit zorgt er voor dat intern de koers helder is (lees en kan worden afgedwongen) en extern richting de toezichthouder een verdedigbaar standpunt kan worden ingenomen. Dit kan alleen met een slagvaardig implementatieteam dat belangrijke inhoudelijke keuzes snel herkent en centrale besluitvorming afdwingt.
De afgelopen jaren heeft Premium haar klanten geholpen bij onder andere de succesvolle invoering van de regelgeving voor IFRS, SEPA, de wet bewaarplicht, SOX, BCBS 239, DGS en MiFID/MiFIR. Wet- en regelgeving die diep ingreep op de IT en processen. Premium begrijpt uw belang om de noodzakelijke wijzigingen in uw processen en IT door te voeren met een zo minimale impact en risico als mogelijk.
Premium kan u, vanuit een pragmatische benadering, helpen om compliant te worden én te blijven.
In een vrijblijvend kennismakingsgesprek verkennen we graag uw Compliance verwachtingen en bespreken we samen waar wij waarde kunnen toevoegen.
Stuur ons een mail of bel ons op 020 ‑ 717 39 77.
Eén van onze specialisten, Ramon Badloe, op het gebied van o.a. Revenue Assurance & Fraude is uitgenodigd om te spreken op een jaarlijkse internationale Telecom conferentie met als thema “Telecoms Fraud & Revenue Assurance” (https://fraudrevenueassurance.iqpc.co.uk/speakers). De […]
Een organisatie heeft veel redenen om te innoveren. Dat kan zijn vanwege compliance eisen vanuit de wet- en regelgeving, of omdat de organisatie ambities heeft om zoveel mogelijk data-gedreven te zijn. Er zijn echter ook andere redenen om de innovatie binnen een organisatie een boost te geven. Premium heeft in vele gebieden de ervaring en expertise om daarbij een passend resultaat te behalen.
Productinnovatie
Bij het introduceren van een nieuw product komt heel wat kijken. Zeker als de vernieuwende producten erg afwijken van uw huidige producten. Hoe creëert u een samenhangend verhaal dat niet alleen beschrijft welk product u gaat aanbieden maar ook hoe u dit gaat doen en wat dit betekent voor uw organisatie, uw partners, uw processen en uw IT? Hoe komt u tot een werkbare en door iedereen begrepen fasering in een nauwe interactie tussen de Product Management organisatie, de IT organisatie en andere stakeholders? Heeft u wellicht nieuwe IT-middelen nodig?
Lees op onze Productinnovatie pagina hoe wij dit gezamenlijk kunnen aanpakken.
Internet of Things
Een specifiek kennisgebied van Innovatie waar veel over te doen is geweest is Internet of Things. De technologie biedt kansen voor bestaande bedrijven en nieuwe toetreders die voorheen niet bestonden. Het introduceren van een IoT dienst betekent wel keuzes maken. Hoe ziet de dienst er uit? Welk verdienmodel passen we toe? Hoe kiezen we de passende techniek en hoe knopen we de componenten aan elkaar? Wat betekent deze nieuwe dienstverlening voor mijn organisatie en met welke bedrijven moet ik samenwerken?
Vraagstukken waarover Premium u graag meer over vertelt in onze Internet of Things pagina.
Verbetering en vereenvoudiging
Veel ondernemingen hebben een IT-omgeving die in de loop der jaren complexer, duurder en onoverzichtelijker is geworden. Dit terwijl een acceptabel kostenniveau, kwalitatief goede dienstverlening en een snelle Time to Market juist vragen om eenvoudig aan te passen processen en IT. Hoe kunt u processen en IT slim inrichten om kostenreductie én verhoogde klanttevredenheid te bereiken? Hoe kunt u IT-ketens die zeer complex en weinig transparant zijn geworden door incrementeel ontwikkelde IT vereenvoudigen?
Op onze Verbetering en vereenvoudiging pagina kunt meer lezen over de ervaring van Premium met het “doormeten” van complexe IT-ketens en het versimpelen van uw IT-landschap.
Billing
Daarnaast hebben we bij Premium veel ervaring met billingprocessen en billingplatformen. We zeggen zelf dat we een gezonde passie hebben voor factureren. Van oudsher binnen de telecom met usage billing, wholesale-billing, consumenten en zakelijke klant billing, mobiele en vaste diensten billing, maar ook binnen andere industrieën zoals retail-logistiek. Onze ervaring is dat de billing in andere industrieën niet veel moeilijker wordt dan wat er bij telecom nodig is.
In een vrijblijvend kennismakingsgesprek verkennen we graag gezamenlijk uw innovatie plannen en uitdagingen om vast te stellen waar wij waarde kunnen toevoegen. Stuur ons een mail of bel ons op 020 ‑ 717 39 77.
Afgelopen woensdag bleek tijdens ons IoT event dat ook in Nederland veel gebeurt rondom IoT platformen. Naar aanleiding van onze presentatie ontstond een levendige discussie over o.a. de toekomst van IoT Platformen. Concrete praktijkvoorbeelden kwamen aan […]
Deze week is onze tweede whitepaper voor en in samenwerking met de IoT Academy gepubliceerd. Het onderwerp van deze tweede whitepaper is IoT Platformen. Na een intensief traject, veel fact-finding, gesprekken met leveranciers, scoping, reviews, verbeterslagen […]
Premium Business Consultants BV
Gondel 1
1186 MJ Amstelveen